Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego w naszej szkole

Z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, który przypada 21 lutego, nasza szkoła zorganizowała tygodniowe obchody tego święta od 17 do 21 lutego 2020r.

Na początek  przygotowaliśmy plakaty „W krainie języka polskiego” o łamańcach językowych, pułapkach ortograficznych, najdłuższych słowach, historii naszego języka… We wtorek 18 lutego chętni uczniowie wzięli udziału w akcji „Dziś nie biegamy, dziś czytamy”. Przynieśli do szkoły swoją ulubioną książkę i czytali podczas przerw. Dyżurujący na przerwach nauczyciele wręczali „zaczytanym” uczniom cegiełki z logo naszej akcji. Zebranie trzech cegiełek było premiowane piątką z polskiego. W środę 19 lutego dwuosobowe drużyny – reprezentanci klas – wzięli udział w Zakodowanej (QR) Akcji Korytarzowej „Popraw błędy”. Podczas godziny z wychowawcą zaopatrzeni w telefony z aplikacją do skanowania kodów szukali ukrytych w różnych miejscach szkoły zakodowanych zadań. Najlepiej spisała się drużyna z klasy VIII a – Patryk Kurzacz i Adrian Krysiak. Drugie miejsce zajęły ex aequo dwie drużyny – Marcelina Arendt i Magdalena Włodarek z klasy VIII b oraz Maja Leśnikowska i  Iga Kwec z klasy VII a. Trzecią lokatę „wybiegały” sobie uczennice z klasy IV a – Helena Kandora i  Oliwia Syguda. Z kolei w Szkolnym Konkursie Literackim pod hasłem „ Ludzie, wybory, dramaty…” zadaniem uczniów było napisanie opowiadania twórczego. Najładniejsze prace napisali: w kategorii klas IV – VI – I miejsce – Anastazja Pluta kl. VI a, II miejsce – Julia Dobosz kl. V c, III miejsce – Dawid Myśliwiec kl. V a, w kategorii klas VII – VIII – I miejsce – Klaudia Żurawska kl. VII a, II miejsce – Maja Paruzel kl. VIII a, III miejsce – Marcelina Arendt kl. VIII b. W czwartek 20 lutego uczniowie wzięli udział w zabawie pod hasłem „Dziś jestem…” i przebierali się za ulubioną postać literacką z utworów polskich autorów. Ponadto można było uzyskać tytuł „Mistrza języka polskiego”, odgadując polonistyczne zagadki. A w piątek 21 lutego na lekcjach języka polskiego sprawdzaliśmy swoje językowo – ortograficzne umiejętności, rozwiązując multimedialne quizy. Cały tydzień upłynął nam w atmosferze naszego języka ojczystego, o którego warto dbać, bo jest przecież naszym dziedzictwem kulturowym.