Laboratoria Przyszłości

,,Laboratoria Przyszłości”
Nasza szkoła bierze udział w programie Laboratoria Przyszłości, realizowanym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Miło nam poinformować, że otrzymaliśmy wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju praktycznych umiejętności naszych uczniów.
W ramach programu szkoła zakupiła następujący sprzęt do pracowni informatycznej: drukarkę 3D Makebot SKETCH; zestaw elementów dodatkowych do drukarki 3D– FILAMENTY; Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR) – Oculus Quest 2; Okulary VR wirtualne laboratorium przedmiotowe zestaw ClassVR oraz LOFI Robot CODEBOX Full Kit #CODEBOX-05. Drukarka 3D pozwoliła na wydruk własnych, stworzonych przez uczniów projektów, narzędzi dydaktycznych i pomocy naukowych, pamiątek, nagród i upominków lub z gotowych projektów, elementów makiet, wynalazków i modeli, które mogą być wykorzystane podczas lekcji, w pracy projektowej oraz prezentacji. Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR)-Oculus Quest 2 i System Class VR są wykorzystywane do realizacji podstawy programowej z wielu przedmiotów m.in. w pracowni informatycznej i matematycznej. LOFI Robot CODEBOX Full Kit #CODEBOX-05 umożliwia uczniom możliwość nauki programowania oraz poszerzanie wiedzy z zakresu elektroniki i nowoczesnej technologii.
Dzięki udziałowi w programie Laboratoria Przyszłości uczniowie naszej szkoły mogą się uczyć także w nowoczesnej pracowni technicznej. Zakupione zostały specjalne stoły oraz sprzęt: nowoczesna wkrętarka, stacja lutownicza, wypalarka do drewna, bezprzewodowy pistolet do klejenia na gorąco, drewniane zestawy kreatywne, farby tempery, plansze edukacyjne i apteczki.
Do pracowni fizycznej został zakupiony Krążek barw Newtona z wirownicą ręczną, zestaw magnetyczny do optyki geometrycznej z laserem diodowym, termometr bezrtęciowy oraz 6 zestawów z serii BLUE: Proste obwody elektryczne z mulitimetrem. Przyrządy były wykorzystywane na zajęciach fizyki w klasach 7 i 8 oraz na kole Fizyczno-Chemicznym. Termometr bezrtęciowy jest wykorzystywany do pomiaru wody przy wyznaczaniu jej ciepła właściwego; seria BLUE: proste obwody elektryczne z multimetrem do budowania prostych obwodów elektrycznych, wyznaczania mocy żarówki i oporu fizycznego. Na zajęciach koła fizyczna chemicznego zostanie wykorzystana do uświadomienia uczniom dlaczego wykorzystujemy równoległe połączenie baterii, różnic pomiędzy szeregowym a równoległym połączenie żarówek oraz szeregowe i równoległym połączeniem rezystorów, praktyczne badanie prawa Ohma pierwszego i drugiego prawa Kirchhoffa. Zestaw magnetyczny do optyki geometrycznej z laserem diodowym, w walizce I będzie szeroko wykorzystywany przy omawianiu zagadnień związanych z optyką. Na zajęciach koła fizyczno – chemicznego do pomiaru ogniskowej soczewek, obserwacji zjawiska aberracji sferycznej, pomiaru ogniskowych różnych elementów optycznych na skali tarczy Kolbego. Wykorzystanie Krążka barw Newtona z wirownicą ręczną uświadomi uczniom, że światło białe jest mieszaniną barw.
Doposażenie szkoły w nowy sprzęt i pomoce dydaktyczne pozwoliło zapewne na uatrakcyjnienie dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy oraz zdobycie praktycznych umiejętności. Uczniowie w ten sposób odkrywają nowe technologiczne możliwości, rozwijają kompetencje przyszłości w zakresie nauk przyrodniczych, robotyki, technologii i inżynierii.
GALERIA III