Wycieczka do Torunia i Trójmiasta

Uczniowie klas ósmych relaksowali się w dniach od 19 do 21 czerwca na wycieczce do Torunia i Trójmiasta. W pierwszym dniu mieli możliwość zwiedzić skąpaną w słonecznych promieniach toruńską Starówkę oraz poszerzyć swoją wiedzę o Mikołaju Koperniku. Największą atrakcją tego dnia była jednak wizyta w Muzeum Toruńskiego Piernika i udział w warsztatach wypiekania pierników. Uczniowie samodzielnie przygotowali ciasto na pierniki, przygotowali je do wypieku i już upieczone zabrali ze sobą. w godzinach wieczornym dotarliśmy na nocleg i od razu skorzystaliśmy z basenu. W drugim dniu wycieczki popłynęliśmy na Westerplatte i oddali hołd poległym tam żołnierzom. Następnie zwiedziliśmy Gdynię i wysłuchaliśmy historii okrętu Dar Pomorza. W godzinach popołudniowych zwiedziliśmy Starówkę w Gdańsku z Kościołem Mariackim, poznaliśmy historię Drogi Królewskiej oraz gdańskiego Żurawia. Byliśmy również pod bramą Stoczni Gdańskiej, gdzie rozegrały się jedne z najważniejszych wydarzeń w historii współczesnej naszego kraju, dzięki którym możemy żyć teraz w wolnej Polsce. W ostatnim dniu wycieczki odwiedziliśmy Muzeum w Sztutowie – Niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady i tym refleksyjnym akcentem zakończyliśmy naszą wycieczkę.🥰🌞 Należy wspomnieć, że wycieczka została zrealizowana w ramach programu rządowego ,,Poznaj Polskę”🥰