Zajęcia „Koła programowania i robotyki” to dodatkowa opcja rozwijania zainteresowania i umiejętności oraz pogłębiania wiedzy informatycznej dla uczniów.
W czasie zajęć uczniowie mieli szansę na rozwijanie swoich uzdolnień, kreatywności, myślenia logicznego, strategii w działaniu, a także wyobraźni, pamięci czy orientacji przestrzennej. Zwracano także uwagę na utrwalanie umiejętności bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych. W ramach realizacji zajęć podejmowane były różne działania. Obszary tematyczne dotyczyły: instalowania i obsługi aplikacji potrzebnych do pracy z robotami, sterowania robotami, budowania robotów z wykorzystaniem zestawu LegoEducation Spike, a także drukarką 3D. Uczniowie korzystali z okularów Google VR, które pomagają badać trójwymiarowe obiekty i środowisko, podróżować po świecie oraz go odkrywać. Korzystając z Googli VR przenosili się w wirtualny świat.
„Koło programowania i robotyki” to zajęcia, które cieszyły się zainteresowaniem uczniów. Tak jak w poprzednich latach, w tym roku szkolnym dzieci równie chętnie w nich uczestniczyły. Uczniowie składając roboty z zestawów Lego uczyli się, że programowanie w Scratchu na komputerze to zupełnie co innego, gdy się ma przed sobą – „żywego” robota. Była to świetna nauka kombinowania:)