W ramach ogólnopolskiego projektu „Powstańcy 44” uczniowie naszej szkoły wzięli udział w lekcji „Dziewczyny z powstania – historia kobiet z powstania warszawskiego”.
Zostali wprowadzeni do tematu przez nauczyciela historii, następnie pracowali metodą stacji zadaniowych. Mieli wyszukać hasła z wykreślanki i przygotować mini słowniczek. Pracowali z kodami QR, mieli je zeskanować i wypisać imię, nazwisko i przydomek wybranych kobiet walczących w powstaniu warszawskim i na podstawie artykułu „5 najodważniejszych kobiet powstania warszawskiego” opisać ich wkład w powstanie. Zadaniem uczniów było też odpowiedzieć na pytanie: kto to taki?, czyli przyporządkować imię, nazwisko i pseudonim do zdjęcia. Dostali też zadanie z tekstem piosenki „Dnia pierwszego września”, w którym były luki – musieli odsłuchać piosenkę i dokończyć tekst piosenki. Pracowali ze stroną Archiwum Historii Mówionej i Muzeum Powstania Warszawskiego. Zapoznali się też z historiami kobiet z książki „Dziewczyny z Powstania” Anny Herbich.
Uczniowie kl.6 i 7 na lekcji j. polskiego poznali postać K.K. Baczyńskiego na tle wydarzeń związanych z Powstaniem Warszawskim, wysłuchali kilku jego utworów w wykonaniu, np. G. Turnaua czy zespołu Lao Che, przekonali się też, że historia naszej ojczyzny może być interesująca dla młodych z innego kraju, np. rockowy zespół Sabaton. Lekcja odbyła się w ramach realizacji w naszej szkole ogólnopolskiego projektu „Powstańcy 44”.
Uczniowie klas piątych także wzięli udział w zajęciach w ramach projektu „Powstańcy 44”. Na lekcji języka polskiego pracowali z wykorzystaniem fragmentu książki Pawła Beręsewicza pt. „Czy wojna jest dla dziewczyn?”. Powieść pozwoliła uczniom spojrzeć na wojnę oczami małej Emilki, której tata rusza walczyć, a mama- lekarka spędza cały czas w szpitalu, ratując rannych.